Sunday, January 17, 2010



Program Maju Diri (PMD) adalah program yang disarankan oleh Jabatan Pelajaran Selangor untuk dilaksanakan di sekolah-sekolah negeri Selangor. Program yang dicadangkan perlaksanaannya pada awal setiap tahun ini diharapkan dapat mengembalikan situasi pembelajaran sebenar kepada setelah mereka bercuti panjang pada akhir tahun.
Justeru, program yang dirancang ini telah dijalankan pada 12-14 Januari 2010 yang lalu dan Unit Bimbingan & Kaunseling (B&K) diamanahkan untuk menggerakkan program ini dengan bantuan daripada semua guru.

PMD ini telah menjadi pembuka lembaran baru bagi memulakan sesi pembelajaran bagi tahun ini. melaluinya para peserta dapat mewujudkan kemesraan dikalangan rakan sekelas yang baru disamping memantapkan diri untuk mengurus diri sendiri, mengenal potensi diri seterusnya menambah pengetahuan kemahiran belajar yang sedia ada.
Alhamdulillah, segala aktiviti yang telah dirancang berjalan dengan baik. Guru-guru dan murid-murid memberikan kerjasama yang mantap dalam menjayakannya dan seronok mengikuti aktiviti yang telah dijalankan.

Semoga melalui usaha murni ini akan dapat meningkatkan semangat belajar murid-murid seterusnya mencapai kejayaan sebagaimana yang diharapkan.
"Maju Diri Penggerak Wawasan".

Posted by Posted by SKTSG2 DAILY at 9:32 AM
Categories:

 

0 comments: