Tuesday, January 5, 2010


Walaupun matahari langsung tidak menjengah pagi itu, dan hujan renyai-renyai membasahi bumi Seri Gombak, akan tetapi keadaan ini tidak sesekali mematahkan semangat warga SK Taman Seri Gombak 2 untuk hadir ke sekolah untuk bersama-sama meraikan hari pertama sessi persekolahan 2010.

Turut bersama pada pagi itu adalah murid-murid tahun satu berserta ibubapa atau penjaga mereka yang tampil untuk julung-julung kalinya.Keadaan hujan renyai-renyai telah memaksa ibubapa, penjaga murid-murid ini untuk bersesak-sesak di ruangan yang terhad.

Murid-murid juga terpaksa duduk berhimpit-himpit, kesan pertambahan murid jelas terasa, pun begitu keadaan tetap terkawal. Perhimpunan rasmi kali yang pertama 2010 tetap diteruskan. Majlis perhimpunan ini telah dipengerusikan oleh En. Mohd Radhi Abdul Wahab. Dimulakan dengan majlis bacaan doa, ikrar dan nyanyian lagu Negaraku, lagu Negeri Selangor dan lagu sekolah. Majlis rasmi ini terpaksa dipendekkan dengan hanya memberi ruang kepada Guru Besar untuk berucap. Perhimpunan ditamatkan lebih awal dari waktu yang sepatutnya memandangkan keadaannya tidak kondusif untuk diteruskan seperti keadaan kebiasaannya.

Posted by Posted by SKTSG2 DAILY at 10:50 PM
Categories:

 

0 comments: