Saturday, February 27, 2010




Buku merupakan sumber ilmu pengetahuan. Degan membaca ilmu pengetahuan kita akan bertambah. membaca juga merupakan amalan mulia yang sepatutnya dipraktikkan oleh segenap lapisan masyarakat. Melentur buluh biarlah dari rebungnya, sehubungan dengan itu maka murid merupakan sasaran terbaik bagi mejamin aktivit aini berjalan dengan sempurna dan dari itu lahirlah program yang dinamakan "Sayangi Buku, Cintai Ilmu".



Dan program ini mendapat impak yang lebih besar apabila pihak Perputakaan Negara Malaysia telah berbesar hati untuk turut serta menjayakan aktivit tersebut. Hasrat ini dinyatakan sebaiknya dengan Dato'Raslin Bin Abu Bakar, Pengarah Perpustakaan Negara Malaysia sanggup meluangkan masanya untuk tampil merasmikan program tersebut.



Selain dari kehadiran Pengarah Perpustakaan Negara Malaysia, turut hadir pada majlis tersebut ialah wakil PPD, serta barisan AJK PIBG. Majlis ini juga diserikan dengan kehadiran 'ULAT PINTAR' maskot khas galakan membaca di kalangan murid SKTSG2. Turut serta hadir adalah pihak media yang bertugas merakamkan detik sejarah yang terpahat di SK Taman Seri Gombak 2 pada hari tersebut, tanggal 25 Februari 2010.

Posted by Posted by SKTSG2 DAILY at 10:15 PM
Categories:

 

0 comments: