Tuesday, January 26, 2010



Tarikh : 21 Januari 2010
Masa : 0900 – 1200
Hari : Khamis
Anjuran : Kelas Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI), SKTSG2
Jemputan : Pusat Pemulihan Dalam Komuniti(PDK) Taman Sri Gombak Fasa 9
Dif Undangan :
i) En. Bhakhari bin Abdul Rahman
Penolong Pegawai PPDGombak
ii) En. Ramli bin Bahruddin
Penyelia Pendidikan Khas Daerah Gombak


Pertandingan ini diadakan bertujuan untuk memaklumkan tentang kewujudan padang Permainan Bocce di SK Taman Seri Gombak 2. Ianya telah siap pada seminggu yang lepas tetapi masih dalam proses penambahbaikan dan keceriaan. Selain itu juga, ianya adalah sebagai pengesahan kelayakan padang itu untuk diadakan sebarang Pertandingan Bocce dan juga sebagai persediaan untuk upacara yang akan diadakan kelak.
Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) dijemput kerana mereka telah lama dan berpengalaman serta mahir dalam selok-belok permainan Bocce ini. Secara tidak langsung mereka dapat mengesahkan status kepada kelayakan padang tersebut. Mereka ini telah diwakili seramai 5 orang guru dan 18 orang pelajar.
Dalam pertandingan ini, 3 acara telah dipertandingkan iaitu acara individu. Berpasangan dan kerkumpulan(4 orang). Perjalanan pertandingan adalah dalam keadaan terbaik dan terkawal sekalipun mereka ini mereka ini semuanya adalah terdiri dari pelajar-pelajar khas(OKU).
Keputusan pertandingan adalah seperti berikut:

Secara keseluruhannya, kesemua acara adalah dimenangi oleh Sekolah Kebangsaan Taman Seri Gombak 2.

Permainan Bocce ini adalah berasal dari permainan dan perkataan orang Italy. Ianya seakan-akan permainan Bowling Padang atau Petanque. Kelebihan permainan ini adalah ; ia sangat sesuai untuk pelajar atau kanak-kanak khas kerana banyak membantu perkembangan psikomotor mereka yang mana seterusnya menghasilkan terapi bak dalam bentuk halus mahupun kasar. Ianya juga dapat mendidik pelajar ini lebih supaya lebih memahami nilai disiplin dan bertolak ansur.

Posted by Posted by SKTSG2 DAILY at 9:41 AM
Categories:

 

0 comments: