Sunday, January 24, 2010




"Membaca merupakan Jambatan Ilmu". Seperti yang kita semua tahu membaca merupakan amalan penting dalam menimba 'ilmu pengetahuan', yang mana kita semua tahu dalam dunia yang mencabar ini merupakan sesuatu harta yang cukup penting bagi menjamin kejayaan hidup. Program NILAM ( Nadi Ilmu Amalan Membaca) adlah satu program yang dirangka kementerian bagi menjamim proses ini berlaku disetiap sekolah di Malaysia.



Sehubungan dengan itu Pihak SKTSG 2 telah melancarkan program ini bagi sessi persekolahan 2010. Majlis ini telah diadakan pada 21.01.2010 dan perasmiaannya telah disempurnakan oleh Puan Daunah, Guru Besar SKTSG2.



Pada majlis itu, guru-guru kelas telah menerima buku rekod NILAM yang akan digunakan bagi merekod segala rekod bahan bacaan murid dalam semua bahasa, baik Bahasa Melayu, Inggeris dan lain-lain.



Majlis itu juga dikejutkan dengan kehadiran ulat pintar iaitu maskot bagi Proram NILAM itu sendiri. Ini membuatkan ramai murid dan guru-guru terpegun.

Menjadi harapan kita semua untuk menggalakkan amalan membaca di kalangan masyarakat kita. Oleh itu jadikanlan amalan membaca sebagai amalan kita semua rakyat Malaysia.

Posted by Posted by SKTSG2 DAILY at 9:36 AM
Categories:

 

0 comments: